Oldalak

2008. szeptember 24., szerda

Bécsi festett krónika

Minden Magyar számára, Bécs egy súlyos, jelképekkel és
birodalmi multtal felruházott város.
1867 ben a Birodalmunk fővárosa lett, Az Osztrák-Magyar Monarchia (a sógorok ezt Donaumonarchie-nak nevezték) volt Európa vezető nagyhatalma.
Mi székelyek sokat nem foglkalkoztunk Béccsel, Székelyvásárhely, Kincses Kolozsvár, Pest közelebb áltak a mindennapjainkhoz, Európai és világi vonatkoztatásban viszont Bécs volt a Referencia.
141 évre a Kiegyezés után, elindultunk Bécsett. Valójában London, egy másik Birodalmi Főváros volt a tényleges úticél, de Bécs kényelmesen útbaesett.
Sok a szélmalom. Egy költséghatékony energia termelési megoldás. Mindig Hollandia volt számomra érvadó ilyen téren, de az osztrák sógorok is átvették. Egészen franciaországig kisértek a szelmalmok.
Schönbrunn. A császárok lakhelye. Mária Terézia, Ferencz József, Sissi stb.
Segesvárt is ki lehetne hasonló képpen aknázni, végülis ugyanaz a barokkal himzet gótikus motivumok, ugyanaz a germán ihlet teremtette, mégha szászok is voltak és nem svábok.A temesvári Dom-Tér sem elvetendő...
A nagy terem a csaászarok fogadószobája volt. Bálokat, hívatalos rendezvényeket szolgált.
A Hidegháború idején, ebben a teremben találkozott J.F. Keneddy amerikai elnők Nikita Hruscsov szovjet főtikárral , az atomháborút lehetőségét elemezvén. Természetesen nem lett atomháború. Vagy ki tudja...
Stephansdom. Bécs Katolikus jelképe.






2008. szeptember 16., kedd

Home, Csík Home. Esmént itthon.


"Hosszú volt az éjszaka és jó a társaság
Későn mentem csak haza, nem vigyáztam rád.
Ó-ó-ó-ó-ó-ó milyen az élet?
Ó-ó-ó-ó-ó-ó milyen az élet?" - Jimmy


Tényleg hosszú volt ez a hét, 5000 km áll mögöttünk.


A hagyományos repülőjárat helyett az autót választottuk. Költségileg ugyanannyiba kerül, fárasztóbb viszont sokkal többet lehet látni és ott állhatsz meg ahol éppen akarsz.
Pintyőke (édesanyám Astrája) jól bírta a szeszélyes sofőr által diktált iramot.
Nem zavartatta magát akkor, sem ha zuhogott az eső Szegeden, az sem zavarta hogy az osztrák Alpokat kellett megmásznia. A francia autópálya díjak sem borították ki, sőt, még a Londoni bal oldali közlekedés sem esett nehezére (elvégre otthonos volt számára Anglia, ő ott született!). A Dover-Calais alagútban aggódott egy kicsit amikor ez kigyúlt, de a 3 órás tengeralatti utazás után ismét biztonságban voltunk Angol földön.
Schönbrunn, Stephan's Dom, Marienplatz, Louvre, Buckingham, ILOT SACRE Brussels, Prágai vár. Röviden ennyi. Bővebben következik.


2008. szeptember 7., vasárnap

Elmenni jó, visszajönni mégjobb


Egy zavaros, ködös év marad mögöttem.

Magam mögött hagyom Meseországot, egy új fejezet áll előttem. Állásinterjúk, költségvetésszámítások stb. Most ezek nem számítanak. Lesz állás, lesz búza, lesz bor is. Most mehetnékem van.

Hiányoznak a hegyeim. Nem a csíki havasok, ők hűségesen örködnek felettem. Az Alpok hívása csalogat.

Bécs. Salzburg. München. Párizs. London. Amsterdam. Berlin. Prága. Pozsony. Ez a jövő hét ütemterve. Hogy ebből mennyi sikerül, nem tudom. Akár egy is elég.
Most Temesvár. Nehéz, forró fülledt síksági levegő.
Hajnalban riadó, szerencse fel 5000 km!