Oldalak

2008. július 31., csütörtök

Kapitalizmus, Globalizáció és a sarki közért (Alimentára!)




Miről szól az életrajzunk?Az eddigi (munkavállalási) tapasztalataink gyűjteménye? Vagy a szellemi és fizikai képességeink leírása?Vagy csak inkább egy dicshimnusz önmagunkról? Inkább megpróbálunk egy olyan képet festeni magunkról, amilyet a kedves munkáltató látni szeretne. Nem, semmit nem értettem jól, most értem!
Az életrajz azt vázolja fel, amik-akik lenni szerettünk volna egy adott pillanatban. Ha elárusító voltam, akkor Sales manager írok be, ha műszaki rajzoló voltam akkor Design Expert –ként jelenek meg.. Mert én most úgy érzem, hogy többet tettem mint ama munkaköri leírás megkövetelt. Mert valójában többre voltam képes, és többet tettem a vállalatért mint amennyit az akkori főnököm látott. Csak ő nem tudta ezt rólam, mert buta és képtelen volt! Hiába hitte mindenki azt hogy én csak egy elárusító vagyok a sarki vegyesboltban, valójában én fejlesztettem az üzleti stratégiákat, értékesítési folyamatokat gyártottam, üzleti kockázatelemzéseket hajtottam végre. Például télen kevesebb strandpapucsot rendeltem, mint nyáron! És amikor meleg volt, több sört adtam el! Ezek mind az én teljesítményeim! Egyszer megromlott 30 kg szilva, természetsen veszteséget jelentett volna a cégnek. De én ügyesem kifőztem és a pálinkát feketén jó pénzért eladtam! 3 liter pálinka árából visszatérült a szilva értéke!Természetesen az életrajzomban Sales manager, risk assesment expert és business process reingeneering szakértőként tüntettem fel a fentebb említett állást. A sarki vegyesboltban is megvoltak ám az üzleti kockázatok! Miért lenne a Microsoft vagy az IBM más, mint a sarki vegyesbolt? Az üzlet mindig üzlet, akárhol is, akármivel is zajlik.


Mindenki hazudik.

Nincsenek megjegyzések: